Gestionant el coneixement, what else?

En el núm. 2 de la revista Learning Review, Javier Martínez Aldanondo assegura que l’eficiència en les organitzacions és proporcional a la gestió que fan del coneixement. Compartir idees i experiències equival a guanyar temps i diners.

Les empreses tendeixen cada cop més a tenir en compte el talent dels seus empleats per conèixer la tendència del mercat i com poden evolucionar els seus productes i serveis. És el cas d’InterContinental Hotels que van recollir idees dels seus 1.000 treballadors que es van votar amb apostes, tal com recull el diari El País. El resultat va ser que hi van participar 200 persones, amb 85 idees, de les quals 2 van agafar forma de projecte.

Fa poc vaig poder comprovar personalment l’equació inversa: la ineficàcia empresarial per manca de bones pràctiques. Una coneguda empresa d’ascensors va posar en peu de guerra els veïns en enviar, en menys de 3 dies, 6 persones diferents perquè reparessin una mateixa avaria. El que feia cada operari, però, no funcionava més enllà d’unes hores. A una nova trucada, se’n presentava un altre que repetia el que havia fet el seu predecessor i que no havia funcionat. Davant les queixes justificades dels veïns, l’empresa va acabar reconeixent que no disposava d’un històric de les reparacions dels seus treballadors (sic).

Sobre la imatge: McHugh Bluff Architectural Reflections © oceanflynn CC BY-NC-SA 2.0

Vegeu tot l’article a e-moderadors

Jesús Martínez Marin

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s