Gestió correcta de la informació o augment dels costos?

D’acord amb una enquesta feta per l’empresa Zoomerang, per encàrrec de la biblioteca digital Safari Books Online, a 255 professionals tècnics del sector de les tecnologies de la informació, molts treballadors reclamen poder accedir a una bona formació i a continguts en línia actualitzats i fàcils de localitzar.

El 85% de les persones entrevistades afirmen dedicar al voltant de dues hores diàries a buscar al web la informació que necessiten per la seva feina i sovint fan recerques més de dos cops al dia. Una informació incorrecta o de difícil accés significa una pèrdua de temps i diners, deixant de banda que pot induir a errors i esmenar-los és un cost econòmic addicional.

L’estudi palesa la necessitat de continuar invertint en formació i de mantenir la informació de l’organització ben estructurada i constantment actualitzada, per ser competitius i estalviar diners.

Vegeu tot l’article a e-moderadors

Núria Vives Leal

4 thoughts on “Gestió correcta de la informació o augment dels costos?

  1. Si avui, ja de forma quasi universal, s’està instal·lant l’hàbit de recórrer als buscadors per a tot tipus de consultes -de la vida quotidiana i també professional- el que dius, Núria, té molta més rellevància del que semblaria a primera vista. Crec que hem de passar del nivell 1 d’habilitats i coneixements de les eines bàsiques TIC, per creuar la frontera de les habilitats informacionals per a tots. L’eficiència professional i personal millorarà.

    M'agrada

  2. Hem de conèixer les eines tecnològiques que ens ajuden a encertar i no perdre temps per trobar la informació que necessitem. És fonamental si no volem quedar desfasats.Abans d’Internet, les fonts d’informació es trobaven més concentrades i els bibliotecaris, arxivers i documentalistes ens ajudaven en les cerques.Avui, aquests professionals s’han convertit en experts de la gestió de la informació i el coneixement i ens ajuden a cercar el que necessitem dintre de la Infoesfera (paraula clau del Congrés eDocPa: La infoesfera en la Innovación de la e-Administración). És clar que també s’han de preocupar d’organitzar perfectament la informació per no produir els errors que la Núria comenta al post.

    M'agrada

  3. Jesus, Maria: absolutament d’acord, però no només ens calen coneixements d’ús de determinades eines (de vegades menys complicades del que ens pensem), sinó també fluxos perquè la informació circuli i vagi a parar a mans de qui la necessiti i perquè recuperar-la quan ens calgui no sigui una missió impossible.Maria: ja ens parlaràs més de la infoesfera, oi?

    M'agrada

  4. Núria, gràcies per la informació i els comentaris sobre aquesta enquesta/estudi perquè, entre d’altres coses, és important treballar i treure conclusions sobre dades, i dades fiables. Per cert, estava pensant el mateix quant al comentari de la Maria, ens ha posat la mel a la boca amb el programa del congrés d’Astúries…

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s