Bones pràctiques de dinamització de comunitats

zdnetUna tendència creixent del web 2.0 és la constitució de comunitats de clients al voltant d’una marca comercial o d’un conjunt de serveis. Roc Fages afirma que les xarxes creades de baix cap a dalt (p.e. Ikeafans) assoleixen l’èxit més ràpidament perquè els seus membres se senten més lliures, però, seguint l’analista Dion Hinchcliffe afirma que hi ha fórmules per aconseguir que les comunitats creades per les empreses també triomfin.

Hinchcliffe apunta 12 aspectes que les empreses han de tenir en compte quan creen les comunitats de clients. Els aspectes més rellevants són:

  1. Cal complir les necessitats de la comunitat i les comunitats existeixen per servir les necessitats dels seus membres: si no es té en compte aquesta premissa, la viabilitat de la comunitat és nul·la.
  2. La tecnologia és un mitjà i no ha de ser un problema.
  3. Gestió activa de la comunitat. Com bé sabem, en el programa Compartim un dels factors que multipliquen la presència d’integrants a la xarxa és una gestió adequada.
  4. Mètriques diversificades. S’ha de mesurar l’èxit d’una comunitat amb diverses mètriques diferents i complementàries.
  5. Confiança i implicació són dos factors que a la llarga consoliden les comunitats.

Vegeu tot l’article a e-moderadors

Jesús Martínez
jmartinez2.jpg
 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s