Design thinking, o solucionant els problemes de manera creativa i col·laborativa

Notes dolcesAntonella Broglia, en el portal infonomia.tv, sintetitza en un vídeo les claus del llibre de Gary Hamel, The future of management. Aquest analista del món dels negocis afirma que per facilitar i promoure la innovació, cal “reinventar urgentment la gestió empresarial”. Segons Broglia, per a Gary Hamel no és tan important el producte que l’empresa ven sinó el procés que li ha permès dissenyar-lo i materialitzar-lo.

El canvi en la gestió de les empreses passa necessàriament per un canvi en la metodologia; fins ara la gestió estava exclusivament en mans dels càrrecs, i no es valoraven prou les opinions dels treballadors. Tanmateix, perquè una empresa sigui innovadora, és a dir, amb capacitat creativa i potencial per respondre a les crisis, cal que adopti una filosofia oberta a qualsevol idea, arriscadament creativa i, sobretot, més participativa.

En aquesta mateixa línia, Marcelo Lasagna, en el darrer número de Catenaria, apunta que algunes organitzacions han vist clar que per generar nous recursos s’han de replantejar la categorització professional, i ja apliquen amb èxit l’anomenat design thinking, o pensament de disseny, com a motor de canvi i transformació, d’acord amb tres estadis:

  • Primer, definir de la manera més senzilla possible el problema que s’ha de solucionar.
  • Segon, pluja d’idees. En aquest espai és primordial que es considerin totes les aportacions dels participants per molt esbojarrades o ridícules que semblin. No es pot descartar res ni ningú, perquè el pitjor enemic de la innovació és creure’s que es tenen totes les respostes.
  • Tercer, abans de llençar un producte al mercat, posar-lo a prova en una mostra de futurs usuaris.

Les claus de l’èxit del design thinking segurament us sonaran familiars: potenciar el treball col·laboratiu en un ambient distès i optimista —el fracàs no ha de fer por— i encoratjar l’experimentació.

Sobre la imatge: Sweet Notes © …..dotted….. CC – BY – ND

Laura Villanova
laura1.jpg

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s