TIC, Internet i educació: una història carregada de futur

Evaluation of Evidence-Based Practices in Online LearningA partir d’una notícia publicada al diari El País (“La universidad online obtiene mejor nota“) podria semblar que l’educació a distància (en línia) és millor que l’educació presencial (a l’aula), però a partir d’un estudi elaborat per una consultora per encàrrec del Departament d’Educació dels Estats Units demostra que només hi ha una petita diferència en els resultats entre ambdues modalitats i que, en realitat, és la combinació de les dues modalitats la que millora notablement els resultats que s’obtenen.

Segons l’estudi, l’ús de les TIC i d’Internet afavoreixen un canvi de l’alumne cap a un rol més actiu, amb més temps de dedicació i una major disponibilitat a buscar pel seu compte informacions complementàries, a compartir-les amb els altres i a establir relacions de col·laboració.

És important, doncs, continuar pensant en una manera creativa d’incorporar les TIC en el camp de l’educació. Hem de saber què poden aportar-hi perquè el model clàssic de l’aula i les seves autoritats, els seus monopolis de saber, es renovin i reconeguin i valorin el paper que tenen els nous alumnes.

Les TIC i Internet fan possible que la informació sigui cada vegada més accessible per al conjunt de la ciutadania, però el seu gran avantage és la possibilitat d’intercanviar, debatre, criticar i aclarir aquesta informació. I, tot això, en fluxos que es diversifiquen i trenquen la verticalitat i centralitat del model encara predominant.

Article sencer a e-moderadors

Julio Zino
julio_zino3

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s