De client a prosumidor: l’eclosió dels blocs corporatius

Si hi ha algun sector que s’està adaptant a aquesta revolució 2.0 que estem vivint, aquest és indubtablement l’àmbit corporatiu, el món de l’empresa. Juntament amb l’ús de Twitter, una de les eines 2.0 més reeixides són els blocs corporatius, perquè són fàcils d’emprar, representen una alternativa de molt baix cost comparada amb el manteniment d’un web, permeten humanitzar el missatge de l’empresa i que aquest arribi, potencialment, a una gran audiència.

També en l’àmbit intern de l’organització, el fet que la comunicació sigui biunívoca facilita que s’estimuli el diàleg amb el personal i s’accedeixi a informació molt valuosa per a l’empresa. A més, l’autoritat es descentralitza i, en certa manera, l’organització es democratitza.

Els mercats són “converses” i les empreses han de trobar la manera de participar-hi per poder comunicar-se de manera personal i directa amb els consumidors. L’empresa catalana Spanair ho ha entès entès molt i ha creat l’espai Co-creació, adreçat als usuaris de la línia aèria perquè opinin sobre les futures destinacions de la companyia, la qualitat dels serveis, etc. Bona mostra de la seva capacitat d’escoltar són les 80.000 opinions que van rebre per seleccionar la nova imatge corporativa.

En general, els consumidors ja no esperen que les empreses comuniquin, mitjançant la publicitat, les bondats dels seus productes, sinó que comparteixen experiències i opinions a la xarxa. I és evident que les empreses cada cop més creuen en la potencialitat de la xarxa. El prosumidor, és a dir, el consumidor ben informat i actiu que utilitza els canals 2.0 per fer difusió del producte, té la darrera paraula.

Vegeu tot l’article a e-moderadors

Xavier Lasauca

xlasauca

3 thoughts on “De client a prosumidor: l’eclosió dels blocs corporatius

  1. Gràcies, Xavier, per posar-nos al dia sobre els blocs corporatius, un tema que, com saps, m’interessa molt. Escombrant cap a casa, m’han dit que hi ha un bloc corporatiu que va rebre un premi no fa gaire i és molt interessant. Salutacions!

    M'agrada

  2. Efectivament, Núria, es tracta del Bloc de Gestió del Coneixement del Departament de Justícia, guanyador d’un dels Premis Blocs Catalunya 2009, concretament al millor bloc corporatiu. Vaig tenir la sort d’assistir a la cerimònia de lliurament dels premis i d’escoltar el teu magnífic discurs d’agraïment! El meu article només abraça els blocs corporatius empresarials, estrictament dintre del sector privat. Per cert, us agraeixo que hàgiu publicat la meva anotació en el bloc premiat! 🙂

    M'agrada

  3. Felicitats pel blog!

    Dos blogs corporatius corporatius que també han estat premiats són el blog de “Sant Feliu On Line” http://www.santfeliu.cat/tic que és la bitàcola del programa d’alfabetització municipal de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat (Primer classificat a la categoria “Blogs de Asesoramiento, Formación y Asociaciones” de l’any 2009 del III Premio Espiral Edublogs’09) i i també el blog de la Casa d’Oficis “Sant Feliu Ciutat Digital” http://www.santfeliu.cat/co (Tercer lloc a la categoria “Blogs de Centros” de l’any 2008 del II Premio Espiral Edublogs’08).

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s