La Generalitat obre les portes: presentació de dues guies corporatives sobre xarxes socials i sobre tràmits

Guia d'usos i estil de les xarxes a la Generalitat de CatalunyaEl proppassat dimarts, 15 de juny, es van presentar al Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada dues eines que, entre d’altres coses, han de facilitar a l’Administració de la Generalitat una millor relació, més oberta i transparent, amb la ciutadania i l’empresa: el Manual de redacció i estil de l’Oficina Virtual de Tràmits (OVT) i la Guia d’usos i estil a les xarxes socials.

L’OVT és un portal, en funcionament des del mes de gener, que agrupa en un únic lloc web els més de 1.200 tràmits que la ciutadania i les empreses poden fer a través de la Generalitat. Aquests més de 1.200 tràmits provenen de la base de dades del Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC) i de l’antic portal de tramitació en línia http://www.CAT365.net.

Si bé el Manual de redacció i estil de l’Oficina Virtual de Tràmits, destinat als responsables departamentals de gestionar els tràmits, és, com diu el seu nom, un conjunt de criteris de redacció, també és molt interessant veure la definició, classificació i estructuració dels tràmits així com els perfils d’usuaris. Els principis de comunicació que inspiren la redacció de continguts a l’OVT (els mateixos que s’apliquen al web de la Generalitat) són: transparència, accessibilitat i intel·ligibilitat, vocació de servei públic i coherència entre les fonts d’informació. No és poc important treure’ls a escena, aquests principis, atès que la comunicació necessita estandardització per ser fluida, de la mateixa manera que un sistema de gestió documental eficient, àgil, lògic i coherent.

La Guia d’usos i estil a les xarxes socials estableix unes pautes comunes per a la presència homogènia de la Generalitat a les xarxes socials i es destina a totes les persones de la Generalitat que gestionin bústies, comptes i perfils en els diferents espais de relació i participació (Bloc, Twiter, Facebook, Linkedin, Youtube, Flickr, Slideshare i Delicious).

I és que la Generalitat ha fet, en aquest àmbit, una aposta pionera i no exempta de riscos. Recentment es va anunciar a la intranet de Justícia que, des de divendres passat, ja podem accedir a la pàgina del Departament a Facebook!

I, com no podia ser d’altra manera, la Guia és una obra dinàmica i oberta, que va incorporant els criteris aportats per l’experiència de les persones que conformen la xarxa Gencat, a partir d’un model de comunitat de pràctica, obert a les persones interessades. Qui s’animi, ja ho sap!

Notícia de la presentació del Manual i la Guia (bloc Gencat)

Ramon Saball
Ramon Saball

2 thoughts on “La Generalitat obre les portes: presentació de dues guies corporatives sobre xarxes socials i sobre tràmits

  1. Explicar-ho millor, Ramon, és impossible 🙂

    No vaig poder assistir a la sessió de presentació de les guies, però sí que les he fullejat bastant a fons i són dues eines utilíssimes per a aquells que treballem amb l’OVT (que som poquets) i per a tots aquells que participem, intervenim, col·laborem, desenvolupem, aprenem a les diferents xarxes socials (que, per sort, som uns quants).

    Justícia és un departament pioner en l’ús de les xarxes socials i té presència, des de fa temps i especialment en seu del programa Compartim, a Twitter, a Facebook, a Delicious, a Slideshare, a Flickr, a Youtube

    I, com tu ja esmentes, la setmana passada vam inaugurar una pàgina a Facebook del Departament de Justícia que en aquests moments ja compta amb més de 120 admiradors: http://www.facebook.com/justicia.cat i en una setmana s’hi han publicat 7 notícies.

    A més, aquesta pàgina, tal com podreu comprovar, ja segueix les directrius establertes a la Guia d’usos i estil a les xarxes socials de Gencat.

    Però no ens aturem, la intenció és continuar a les xarxes socials, però no només ser-hi presents, sinó fer-ne ús, aprofitar els recursos que ens ofereixen, el coneixement que se’n pot desprendre…

    M'agrada

  2. Gràcies, Ramon i Núria, per l’excel·lent referència a la presentació de les guies de l’OVT i de les xarxes socials. Esperem que plegats farem una molt bona feina.

    Certament el coneixement precursor de quan vam començar des de Justícia a ser presents a les xarxes socials ha servit perquè altres departaments i serveis s’hi acabin posant. L’aposta que hem fet des de Presidència és molt valenta i arriscada perquè proposem solucions d’intermediació en l’edició de continguts corporatius que mai abans no s’havien formulat ni en guies ni en pràctiques d’organitzacions.

    Per tant, us demanem que acabeu entrant en la resta de xarxes i repositoris amb els criteris ara globals per al conjunt de la institució.

    Va, vinga, un esforça més!!!!

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s