Com definir una estratègia adequada per a la gestió dels contactes a les xarxes socials


xarxa social

Al bloc Webworkerdaily podem llegir un article de Georgina Laidlaw on comenta un estudi del Massachusetts Institute of Technology (MIT) publicat enguany que posava de manifest que els individus millor connectats (concentradors de contactes, o contact hubs) no són pas els difusors d’informació més influents a les xarxes socials. Aquest paper correspon, en canvi, als individus que no tenen tantes connexions, però sí que estan situats estratègicament en el centre d’una xarxa.

Atès, doncs, que és més important la qualitat que la quantitat dels contactes, és interessant mirar de definir quins són els factors que ens poden influir a l’hora d’acceptar un contacte en una xarxa social determinada. Val la pena tenir en compte els elements següents:

  • Seguretat. Cada xarxa social revela alguna cosa diferent sobre nosaltres com a usuaris. Les restriccions de seguretat per defecte del lloc poden determinar qui volem acceptar-hi com a contacte.
  • Autoexpressió. La manera com ens expressem en les diferents xarxes socials influeix a l’hora de decidir quin tipus de persona acceptem com a contacte a cadascuna de les xarxes.
  • Previsió de l’audiència. Potser preferim acceptar seguidors que esperen determinades coses de nosaltres en algunes xarxes concretes.
  • Estratègia social. Probablement no acceptarem una persona que no ens agrada, però sí una persona que no coneixem. Les xarxes socials són eines per aconseguir un objectiu, i les regles que les regeixen són diferents de les del món real.

La clau per a una bona estratègia de gestió de contactes és trobar un equilibri entre el grau d’exposició a què estem disposats a arribar —preocupant-nos per la seguretat— i els objectius que volem assolir a la xarxa social.

La qüestió és, doncs, quant volem donar i de qui volem rebre?

Sobre la imatge: Je test le First Visual Social Network © clementpetit2 BY – 2.0

Carme Iriondo
Carme Iriondo

One thought on “Com definir una estratègia adequada per a la gestió dels contactes a les xarxes socials

  1. Una dada molt interessant: sobretot a Twitter sembla que es facin competicions de seguidors i seguits. Crec que fins i tot hi ha aplicacions per aconseguir seguidors, encara que després no ens interessin i aquest estudi ve a demostrar que la quantitat no sempre ho és tot. Efectivament, és millor tenir seguidors fidels que retuitegin els tuits que no molts seguidors que potser ni tan sols llegeixen el que escrivim.

    Com diu l’estudi també, depèn de les pretensions que tinguem (més o menys difusió del nostre perfil) potser cal actuar de manera diferent: estic convençuda que el meu perfil de Facebook ha de ser molt més restringit que no pas el d’un polític o un famós, que pretenen arribar a un públic molt més extens, perquè també tenen enfocaments diferents.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s