Monitorització dels mitjans socials

monitoritzacioEn el context actual, d’extensió generalitzada de l’ús de les xarxes socials, comença a ser necessari, especialment des del punt de vista de les organitzacions, trobar aplicacions que ens permetin monitoritzar l’ús o el seguiment que es fa de les diferents xarxes.

Aprofito aquest post per esmentar la presència que actualment té el Departament i, específicament el programa Compartim, a les xarxes socials. El programa Compartim és present a Facebook des de l’any 2008 i la Biblioteca del CEJFE des de 2009, però aquest any que ara tot just acaba també hem obert dues noves pàgines: Justícia el mes de juny i Mediació el mes de novembre.

Tots els espais en diferents xarxes socials es poden consultar a la pàgina El Departament a les xarxes socials.

El 20 de desembre, al bloc Marketing y Consumo s’ha publicat un post força interessant sobre la monitorització dels diversos mitjans socials. És una tasca per a la qual no es disposa d’un “botó màgic” que l’automatitzi amb èxit al 100%, per tant, és important tenir en compte algunes recomanacions, com ara tenir sempre disponibles les dades en format de full de càlcul, per facilitar-ne tant el procés de revisió i neteja com la seva exportació a aplicatius d’anàlisi estadística avançada.

Sortosament, existeixen motors de cerca i scrapers (eines que capturen el contingut quan està organitzat en format de taules o llistes i l’exporten a un full de càlcul) que faciliten molt aquestes tasques de filtre i exportació prèvies a la feina d’anàlisi i informació. D’entre aquestes eines cal destacar les següents, que a més d’oferir molt bones prestacions són gratuïtes:

Searchtastic. És un cercador de continguts generats a Twitter, que permet l’exportació dels resultats a un full de càlcul Excel.

The Archivist. És un altre cercador de piulades (tweets), que també permet fer la cerca per usuari o hashtag, i emmagatzema els resultats —que es presenten amb gràfics i estadístiques— en local, i en permet l’exportació a full de càlcul.

Outwit Hub. És un scraper que “raspa” continguts web de manera sistemàtica i els exporta a un full de càlcul. Permet personalitzar i desar tots els processos de captura, i reconeix automàticament el patró HTML. Només és gratuïta, però, la versió Light, que té algunes limitacions.

Scrapper. És una extensió de Google Chrome senzilla, eficaç i potent. Detecta automàticament les etiquetes que defineixen els continguts de llistes i taules, i permet exportar els continguts obtinguts a un full de càlcul de Google Docs.

Socialmention. És un cercador de continguts en xarxes socials, fòrums, blocs, imatges, vídeos, etc. Una de les poques eines gratuïtes per al SSM (màrqueting de mitjans socials) que permet també l’exportació dels resultats a un full de càlcul.

Carme Iriondo

Carme Iriondo

3 thoughts on “Monitorització dels mitjans socials

  1. Et felicito Carme per aquest recull d’eines i per l’explicació tan senzilla que fas de cadascuna d’elles. Crec que al nostre equip de gestió de coneixement (agència de Protecció de la salut) ens serà de molta utilitat “investigar” les possibilitats que donen aquests “capturadors” i l’explotació de dades obtingudes.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s