Reputació en línia

Hide and seekBàsicament a la taula rodona del XIII Seminari Compartim, parlaré de la funció de gestionar la reputació en línia de marques comercials, professionals i personals, la importància del monitoratge i la mineria de dades, la creació, gestió i dinamització de perfils personals de líders empresarials a Internet i la planificació estratègica de creació d’actius en mitjans socials. També tractaré la gestió d’usuaris de comunitats pròpies i externes i de la necessitat de traçar plans de crisi en línia, plans de participació i política d’empleats.

Plantejaré una reflexió sobre el panorama actual del sector: les empreses i els seus líders ja són conscients de les pors, temors, riscos, dubtes… que afronten en tenir presència en mitjans socials, dirigida o passiva; molts han centrat tota la seva atenció en les seves marques, productes, monitoren què es diu d’ells… però no han resolt una qüestió bàsica i és què es diu sobre els seus líders: quina presència tenen a la xarxa?

Un altre gran tema per a aquest any és com organitzar els nostres departaments de màrqueting, comunicació, premsa i reputació en aquesta nova etapa: necessitem un community manager, o més aviat diversos community managers, o millor ens diversifiquem per marques? per departaments? És el moment de configurar-ho, de formar els empleats i muntar un bon equip.

El nou perfil d’aquesta persona variarà segons el tipus d’empresa a què ens referim, però hi ha uns mínims comuns com ara: professional de la comunicació, coneixement de les eines diàries, coneixement d’anàlisi estadística, etc.

En l’àmbit de l’empresa, moltes pimes estan lluitant contra vent i marea, no saben diferenciar-se, tenen competència ferotge al seu voltant i, en lloc de lluitar en oceans diferents, segueixen amb les mateixes tècniques de fa anys. Això no funciona, haurien d’analitzar cada cas i proposar posar en marxa tècniques noves perquè amb un cert cost tinguin beneficis.

D’altra banda, les ONG, són un gran exemple: l’estratègia en comunicació ha estat exquisida. Ja treballem per a diverses, però aquest any serà el de les ONG, necessiten ser properes, donar-se a conèixer, aconseguir fons, captar voluntaris motivats.

Sobre la imatge: Hide and seek © raysto CC BY-NC-SA

Selva María Orejón

Selva Orejón

2 thoughts on “Reputació en línia

  1. És molt interessant el tema de gestionar la reputació de les empreses en línia: en un curs que vaig fer ens van explicar alguns casos de resolució d’algunes crisis en relació amb la gestió de la marca que em van semblar molt interessant. Es tractava, per exemple, del cas de Domino’s Pizza: això demostra que cal estar molt alerta a tot el que es diu a la xarxa precisament per poder reaccionar a temps. Esperem les teves reflexions perquè és una activitat necessària que potser encara no es té massa en compte.

    M'agrada

  2. Introduir el concepte de presència en xarxa des del punt de vista de les empreses / organitzacions / PIME’s és un repte que cal afrontar però que suposo que necessita de rodatge i d’un canvi de mentalitat.
    Si ja tenim l’experiència exitosa de les ONG’s, ja tenim un punt de partida!! Estarem atents a les innovacions en aquest camp!!

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s