Take C_A_R_E (Vés en compte!)

La majoria dels directius ja tenen prou problemes i presses a l’hora de posar en marxa iniciatives de gestió del coneixement que no cauen, a priori, en les consideracions de legitimitat o sostenibilitat dels projectes. D’aquesta manera, després sorgeixen les urgències sobre aquesta qüestió, com: “què puc explicar del programa?”, “com faig visibles les relacions amb resultats finalistes del negoci?”, “quin sistema de mètriques hauria d’haver posat en marxa?”.

Per tant, cal considerar quatre línies que, des d’ICA2, recomanem com a fonamentals i que generen l’acrònim CARE, a saber: Client, Ambient, Reporting i Economies. Aquestes quatre capes ajuden a legitimar, en gran mesura, els projectes de gestió del coneixement. En primer lloc el client, variable sobre la qual s’han de posicionar mètriques de satisfacció, participació, implicació, resultats d’aquesta interacció, etc.

En segon lloc, l’ambient, mètriques associades a creació d’actituds (compromís, sentiment de pertinença, motivació…), valors culturals, etc.

La tercera qüestió, ve associada al reporting, és a dir, facilitar la presa de decisions dels directius; pot ser una barreja de totes les altres o tenir entitat pròpia. El projecte de gestió del coneixement ha de crear sistemes de monitoratge ràpid, donar compte i raó àgilment, a més de posar de manifest tendències i clarament posar sobre la taula necessitats.

I, finalment, les economies, estalvis que aporta el projecte de gestió del coneixement, derivat de menys pressupostos necessaris, terminis més curts, etc.

Tot això es pot integrar en un model de mètriques sistèmic que tregui del mar de dubtes i inquietuds a molts directius.

Ciao!

Carlos Merino

2 thoughts on “Take C_A_R_E (Vés en compte!)

  1. Felicitar al Carlos per la seva exposicio ahir en el seminari, posant ordre i racionalització en el que implica la gestió del coneixement en una organització: Objectius concrets, sense importar etiquetes en les tasques el que importa és la funció, el benefici que s’obté.. Molt clar.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s