Persones 2.0 per a empreses 1.0

Amb aquest títol, Baptista Borrell, publicava el 10 de març, a La Vanguardia, a la columna Debat. Les TIC, l’article “Persones 2.0 a empreses 1.0“, on reflexiona sobre el fet que les persones que avui formen part de les organitzacions ja han incorporat entorns relacionals i d’aprenentatge basats en l’ús de les TIC, gràcies a la irrupció dels dispositius mòbils, i conclou: «Un cop més, els hàbits personals provoquen canvis corporatius, però en aquest cas no només tecnològics, sinó també organitzatius.»

L’autor argumenta que les organitzacions, davant de l’auge i l’expansió dels nous usos i dispositius, han hagut de modificar les seves estratègies comunicatives per no quedar-se enrere i també s’han fet visibles, ja que s’han posicionat com a marca a les xarxes socials.

Tanmateix, encara hi ha distància entre els professionals que, a títol individual, ja han integrat les TIC a la seva vida quotidiana (persones 2.0, segons Baptista Borrell) i les empreses de les quals formen part. Algunes, amb visió de futur, han assumit el repte i comencen a integrar les mateixes xarxes socials, dispositius i aplicacions que usen les persones que les componen en la seva dinàmica professional.

Tot plegat, m’ha fet pensar que el programa Compartim i e-Catalunya són un exemple d’aquest procés a l’Administració, on aquí sí, des d’un punt de vista laboral, els seus membres van incorporant hàbits de treball col·laboratiu, competències relacionals basades en les TIC i configuren els seu propis entorns d’aprenentatge professional.

Altres articles i documents de Baptista Borrell

Joan Galeano

2 thoughts on “Persones 2.0 per a empreses 1.0

  1. Per aconseguir que una empresa 1.0 evolucioni cap a una empresa 2.0 cal que compti amb un equip clau de persones 2.0 compromeses amb el canvi: la transformació és molt més efectiva quan són les persones les que la generen que quan la generen únicament les organitzacions

    M'agrada

  2. Absolutament d’acord amb tu Betlem.

    És evident que en un primer moment fa falta aquest compromís del grup que impulsa el canvi, així com també el recolzament de la organització, però a mig termini i llarg termini, penso que s’ha de facilitar un aprenentatge de l’ús d’aquestes eines, fomentar dinàmiques de gestió de coneixement i de treball col·laboratiu, així com d’aprenentatge informal.

    Al final tot funciona només amb el compromís de la organització i els seus membres.

    Una cordial salutació,
    Joan.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s